Direktlänk till inlägg 25 januari 2011

Tema present och variation

Av Esmeralda Eliz - 25 januari 2011 03:15

Vad är den viktigaste saken att tänka på när du ska skicka present, om man nu bara får välja EN sak? Skulle vilja påstå att den viktigaste saken vad gäller själva presenten är att du lägger ner lite möda och besvär på att skicka en present som känns personlig och genomtänkt, som visar att du lagt ner tanke och kärlek, och inte bara slentrianmässigt slängt iväg en present för att du måste, och inte för att du verkligen vill. Jag vet inget värre än folk som skickar samma presenter, år ut och år in. Jag menar, wtf. Hur fantasilös och rutinartad och traditionsbunden får man bl? 


Fast när jag tänker efter så finns det förstås undantag. Det kan ju vara vackert också, om du skickar present om och om igen, låt säg varje år som födelsedagspresent, om du varierar själva presenten men håller dig inom ett visst tema. Som blommor och choklad, fast med olika slags sorter av blommor och choklad. Men att år ut och år in få gamla kallingar i present av farmor, för att hon inte orkar baxa ändan till någon riktig presentbutik, får jag liksom ångest av. Bättre då att köra på temat "slipsar" och variera ordentligt. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Esmeralda Eliz - 29 november 2011 15:48


Fått flera frågor om julklappstips och vilka butiker jag rekommenderar för att handla julklappar på nätet. Ett inte helt enkelt spörsmål att svara på i brådrasket. Det finns ju, minst sagt, en del att välja mellan. Så. Hur göra? Jo, jag tänkte försök...

Av Esmeralda Eliz - 17 november 2011 11:00

Det är väl ingen överdrift i att påstå att jag legat lågt här ett tag med bloggandet, men nu tänkte jag köra igång lite igen inför årets stora skicka present och gåvo - säsong. Julen. Ja, tro det eller ej, paraplydrinken har knappt hunnit drickas upp...

Av Esmeralda Eliz - 2 mars 2011 14:16

Inga nya idéer för tillfället vad gäller presenter och presenttips, har därför inte bloggat på ett tag. Helt appropå ingenting är jag sugen på att börja testa scrapbooking, jag har en par kompisar som är helt inne på den prylen och ofta när det komer...

Av Esmeralda Eliz - 15 februari 2011 12:57

Att skicka present där du har köpt kläder på nätet tillhör sannolikt något av det svåraste man kan göra i present - väg. Mycket kan gå fel. Fel storlek, fel färg, fel klädmärke...och så vidare. Med andra ord, att skicka present som är ett klädplagg ä...

Av Esmeralda Eliz - 11 februari 2011 08:49

Det finns ju klassiska presenter till honom, riktigt konventionella presenter....och så slipsen. Förmodligen en av de mest ordinära presenterna till alla av manligt kön. Och inget fel i det. Klassiska presenter har ju överlevt som gåvor genom åren av...

Ovido - Quiz & Flashcards