Alla inlägg under november 2011

Av Esmeralda Eliz - 29 november 2011 15:48

Fått flera frågor om julklappstips och vilka butiker jag rekommenderar för att handla julklappar på nätet. Ett inte helt enkelt spörsmål att svara på i brådrasket. Det finns ju, minst sagt, en del att välja mellan. Så. Hur göra? Jo, jag tänkte försöka sätta ihop en lista med resurser, produkter och e-butiker för att inspirera dig. Min önskelista med julklappar på nätet. Eller snarare ett slags allomfattande önskelista med julklappar. Och jag tänkte spinna vidare på mitt förra inlägg om 2 suveräna julklappar med tips på Julklappar till barn. Jag menar, de små ska såklart ha massor av julklappar och skämmas bort allt vad man orkar, eller hur? Själv fick jag så mycket julklappar när jag var liten att jag blev alldeles fördärvad. När jag var två år var jag släktens enda småtting, och därmed mottagare av så mycket julklappar att jag kissade ner mig och yttrade min första svordom. Sen dess har jag alltid känt ett sting av besvikelse om jag inte får mest julklappar av alla. Sunt, va?

Ja, ja. Här följer 3 tips på julklappar till barn på nätet. 

1. Sagolandet - pesonliga julklappar till barn. Men nu ska det inte handla om mig, utan om var på nätet man köper julklappar till barn. Personligen är jag väldigt inne på julklappar som är personlig, vilket även är en devis som gäller julklappar till barn. Exempelvis hittar du gott om personlig julklappar till barn på den här sidan, som är Sagolandets tips-sida för just julklappar. Sagolandet har i övrigt ett bra utbud med lite roligare och mer personliga barnpresenter. 

2. Skicka-present.com - fler såna här julklappstips till barn

Det finns ingen mening med att lägga ner energi på saker som redan är gjorda och dessutom väldigt kompetent utförda, varför ett tips på julklappar till barn är helt enkelt att titta in på skicka-present.com och denna sida för julklappstips barn. Här får du tips på 4 e-butiker som har allt till barnen, och det lär inte bli några större problem att hitta idéer...snanare tvärtom blir det nog en fråga om att välja och sortera bland alla julklappstips till barnen. 

3. Lekmer - prylarna till barnen (om det blir snö i vinter)

  Hur mycket jag än försöker leta upp alternativ, så kommer jag inte förbi Lekmer. Det är helt enkelt en förbannat bra webshopp. Här finns, för att använda ett slitet uttryck i sammanhanget, allt. Men jag tänkte ge ett mer specifikt tips och rekommendera att du surfar direkt till sidan om vinterlekar. En sida som är vad den heter: här hittar du massor av prylar med avsikt att göra det roligt att böka runt i snön. 

Av Esmeralda Eliz - 17 november 2011 11:00

Det är väl ingen överdrift i att påstå att jag legat lågt här ett tag med bloggandet, men nu tänkte jag köra igång lite igen inför årets stora skicka present och gåvo - säsong. Julen. Ja, tro det eller ej, paraplydrinken har knappt hunnit drickas upp innan det är dax för mörker, kyla och julklappshets. Själv brukar jag beställa alla min julklappar på nätet. Nästan alla i alla fall. Jag tänker inte köra på årets julklapp som blev "matkassen". Låt oss säga som såhär: inte min favorit bland årets julklappar direkt. Jag menar, en påse med mat. Vad är det? 

Struntsamma. Här kommer istället 2 snabba julklappstips som jag tycker om: 

Fotokalender - Tips 1

Att ge bort en fotokalender i julklapp är alltid en bra idé. Det finns massor av argument jag kan komma med varför det är sålunda, men jag nöjer mig med att konstatera att min släkt alltid blir lika glad när jag ger bort denna julklapp - så glada att de nästan "kräver" att leverar samma paket år efter år. Var beställer man då en fotokalender, eller flera, på nätet. För att svara på den frågan så tycker jag att denna här sidan om fotokalender verkar vara något intressant på spåret. Här ska det nämligen testas och provas olika fotokalendrar från olika leverantörer - för att sedan koras en bästa lösning. Jag ska följa detta, och hoppas på att resultatet kommer snart. Själv har jag beställt flera år ifrån Fujidirekt och alltid varit nöjd. Tills förra året. Min fotokalendrar blev väldigt försenade, som sagt, och jag fick ge bort dem till släkten på nyårsafton. Helt ok, men det är förstås roligare med julafton. Detta är också en liten brasklapp från min sida. Ska du beställa fotokalender så råder jag dig att göra det senast två veckor innan julafton. Gärna tidigare, för att vara säker på att du får dem i tid.

Döp en Stjärna och Ge bort - Tips 2

Vid första anblicken tyckte jag att det här var en ganska så märklig present. Men det är det inte. Den är helt på riktigt. På Mystar.se köper man rättigheten att döpa en stjärna och sen kan man ge bort detta som julklapp till någon man tycker mycket om. Framförallt är detta en romantisk julklapp. Perfekt till flickvännen eller pojkvännen, sambon eller den äkta hälften.

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards