Direktlänk till inlägg 30 juni 2010

Skicka present som överraskningsmoment

Av Esmeralda Eliz - 30 juni 2010 23:59

En av de mest överraskande aktiviteter du kan företa dig vad gäller att skicka present är att skicka present till någon på hans eller hennes namnsdag. Varför? Jo, för att det är jätteovanligt att man får presenter på sin namnsdag. Och allra minst brukar vi skicka present till någon på denna bemärkelsedag. Därför kommer uppskattningen av den här presenten att bli så mycket större och chansen att presenten blir ihågkommen för en lång tid är väldigt stor: den som får presenten kommer nämligen att minnas den enda gåva som blivit skickad till han eller hon på namnsdagen, det är säkert det.

Skicka presenter och säg jag tycker om dig

Kanske överdriver jag det här med att vi inte ger varandra något på namnsdagen, men jag tror faktiskt att det stämmer. Själv blir jag aldrig firad på min namnsdag och jag vet ingen i min släkt eller bland mina vänner som blir det heller. Vanligt är att man, om man kommer ihåg det, säger typ grattis på namnsdagen, och sen är det inget mer med det. Men med detta i antagande så blir det enligt min mening desto mer intressant att skicka present till någon som verkligen förtjänar det på just namnsdagen. Det kan ju handla mindre om tillfället för namnsdagen och mer och att du vill skicka present till någon för att säga typ "jag tycker om dig" eller "jag uppskattar dig som vän" eller liknande.


Du behöver heller inte leta ihjäl dig efter någon "klockren" present för det här tillfället; visst, det ska såklart vara en present som känns adekvat, men det är ju inte som inför en födelsedag eller inför ett bröllop eller dop: som du säkert kan räkna ut handlar det om förväntningar och vid en namnsdag är förväntningen på present eller presenter lika med nada. Därför kan det vara riktigt tacksamt att skicka presenter vid det här tillfället. Så varför inte prova. Du kanske kommer att gilla det.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Esmeralda Eliz - 29 november 2011 15:48


Fått flera frågor om julklappstips och vilka butiker jag rekommenderar för att handla julklappar på nätet. Ett inte helt enkelt spörsmål att svara på i brådrasket. Det finns ju, minst sagt, en del att välja mellan. Så. Hur göra? Jo, jag tänkte försök...

Av Esmeralda Eliz - 17 november 2011 11:00

Det är väl ingen överdrift i att påstå att jag legat lågt här ett tag med bloggandet, men nu tänkte jag köra igång lite igen inför årets stora skicka present och gåvo - säsong. Julen. Ja, tro det eller ej, paraplydrinken har knappt hunnit drickas upp...

Av Esmeralda Eliz - 2 mars 2011 14:16

Inga nya idéer för tillfället vad gäller presenter och presenttips, har därför inte bloggat på ett tag. Helt appropå ingenting är jag sugen på att börja testa scrapbooking, jag har en par kompisar som är helt inne på den prylen och ofta när det komer...

Av Esmeralda Eliz - 15 februari 2011 12:57

Att skicka present där du har köpt kläder på nätet tillhör sannolikt något av det svåraste man kan göra i present - väg. Mycket kan gå fel. Fel storlek, fel färg, fel klädmärke...och så vidare. Med andra ord, att skicka present som är ett klädplagg ä...

Av Esmeralda Eliz - 11 februari 2011 08:49

Det finns ju klassiska presenter till honom, riktigt konventionella presenter....och så slipsen. Förmodligen en av de mest ordinära presenterna till alla av manligt kön. Och inget fel i det. Klassiska presenter har ju överlevt som gåvor genom åren av...

Ovido - Quiz & Flashcards