Alla inlägg den 16 januari 2011

Av Esmeralda Eliz - 16 januari 2011 11:03

Jag är vad man skulle kunna kalla för en veritabel fotonörd, och den är förstås ett himla sparande och bildöverförande och grejande med fotofiler hela tiden. Därför blev jag väldigt glad när jag hittade supersmarta Eye-Fi minneskort på Coolstuff.se med sköna attribut såsom automatisk överföring och automatisk geotaggning.  Det låter fantastiskt. Det kommer bespara mig massor av förtret. Det kommer underlätta allt som har med min fotoverksamhet att göra. 


För dig som ska skicka present till någon annan är det här förstås en perfekt gåva till den fotointresserade, eller, ja, egentligen till vem som helst som tar foto regelbundet. 


  

Av Esmeralda Eliz - 16 januari 2011 10:25

Fick en fråga på mejl för ett par dagar sen om jag hade något bra tips på doppresent, alltså någon bra butik för att skicka present till ett barn som skulle döpas och gärna en present som var lite annorlunda och personlig. Nu ska jag faktiskt göra det enkelt för mig. Jag hittade nämligen en alldeles utmärkt sida med ett slags topplista på tio doppresenter som jag tyckte väldigt mycket om. Har talar vi om doppresenter som både var klassiska, personliga och annorlunda. Framförallt gick jag igång på de där guldsmyckena med barnmotiv, som förenade både det annorlunda och det personliga - och, vilket jag tycker definierar en bra doppresent, det tidlösa. 

Kul doppresent

En annan present, som är motsatt det tidlösa, men som jag ändå tyckte var kul på nåt sätt, är den där pekboken där barnet får lära sig om viktiga saker, såsom sportbilar och champagne. Det varar säkert inte så länge som present, men jag tror att den kan vara ett uppskattat inslag bland alla andra konventionella och ortodoxa doppresenter - som ett slags "krydda" om man så vill. Men precis som det står i listan ska man nog ge den här presenten till föräldrar som har självdistans och humor. Annars kan det liksom lätt bli fel. Och att ge en doppresent som känns direkt och omedelbart fel - ja, det är ingen höjdare. Å andra sidan är det inte roligt att alltid play it safe. Man måste väga för att vinna, som min mamma brukar säga. 

Personliga doppresenter

Om jag skulle avsluta och inte vara så förbenat lat, kan jag ju bara liksom nämna att jag hittat en hel del sköna förslag på doppresenter på Sagobella.se. Här finns en hel del personliga presenter och jag går igång ganska så mycket på de fina låd- och gå - bilarna. 

Ovido - Quiz & Flashcards