Alla inlägg den 18 januari 2011

Av Esmeralda Eliz - 18 januari 2011 10:00

Att skicka choklad verkar vara en aktivitet som vi alltmer gör utför via nätet, och efter att själv ha drämt iväg ett chokladgram från Chokladbudet, är det förmodligen en aktivitet som jag kommer ägna mig åt igen   


Slog till med Anton Bergs Guld, som Chokladbudet beskriver såhär: 

..."en 400 grams ask med praliner i två lager från Anthon Berg. Blandade ljusa och mörka praliner med fyllning av jordgubb/litchifrukt, karamell med havssalt, karamell med lakrits, passionsfrukt, nougat, nöttryffel och naturligtvis några bitar av tillverkarens världskända marsipan." 


Någon som blir sugen på Choklad? Eller kanske snarare - något som inte blir sugen på choklad, efter att ha läst det här? Nej. tänkte väl det.

Skicka choklad av ingen särskild anledning

Vem jag skickade choklad till? Jo, det var faktiskt något så oglamoröst som till min mamma. Ingen speciell anledning heller. Vet att hon tycker om choklad, och ville bara göra henne glad med ett fint chokladogram. Jag vet inte, men det behöver ju inte alltid finnas en speciell anledning varför man gör något som att skicka choklad. Det räcker väl med att man tycker om någon, att man vill göra någon glad. Tycker överhuvudtaget att vi är alltför upphängda på att jämt och ständigt skicka presenter vid tillfällen då vi liksom måste. Jag ser det inte så. Jag tänker skicka present precis när jag vill och känner för det och därmed basta. 


För dig som vill dyka lite djupare ned i Chokladens underbara värld hittade jag en film på Youtube om att tillverka Choklad på "naturligt" sätt. Verkar inte vara helt enkelt. Själv tror jag att jag nöjer mig med att skicka choklad som jag köpt på nätet. 


Du kan också kolla in Wikis feta beskrivning om...ja, allt som har med choklad att göra helt enkelt. 



Av Esmeralda Eliz - 18 januari 2011 08:53

Då min bror väl får beskrivas som en veritabel stjärnornas krig nörd (star wars geek), funderar jag starkt på att köpa en Jedi Morgonrock från Coolstuff till honom i födelsedagspresent. Han fyller visserligen inte år förrän i mars, så jag har några veckor till på mig att fundera på vad jag ska ge honom i present. Men just nu har jag svårt och tänkta mig något bättre, än att min broder får börja varje morgon som Jedi - riddare. Säkert kommer gröten smaka bättre då. Den ser ju dessutom ganska skön ut, rocken. 


  

Fördelsedagspresent - Körra Ferrari eller Lamborghini

Jag funderar också på att jacka upp insatserna en smula och gå ihop med syrran och slå till med en födelsedagspresent i form av en upplevelse från Liveit.se som jag vet att kära bror kommer bli smått salig av. Jag åsyftar den här upplevelsen. Frågor du mig så slår den här upplevelsen en JediRock alla dagar i veckan, men jag är inte säker på vad min lillebror kommer tycka om bäst. Jag får nog fundera ett tag till helt enkelt. Såg förresten nu att den där upplevelsen med snabba bilar även går att köpa på Coolstuff. Coolt. 

Ovido - Quiz & Flashcards